Συμπληρώστε τα παρακάτω πεδία
Email
Password
 
Πατήστε εδώ για να εγγραφείτε.
HOMEΑνάπτυξη
Ποιο είναι το "θωθτό";Ο γιος μου είναι 3 ετών και με προβληματίζει το ότι αντικαθιστά το «σ» με το «θ». Λέει π.χ. «θωθτό» αντί «σωστό». Μεγαλώνοντας πιστεύετε πως θα διορθωθεί η προφορά του;

Ποιο είναι το «θωθτό»;

Ο γιος μου είναι 3 ετών και με προβληματίζει το ότι αντικαθιστά το «σ» με το «θ». Λέει π.χ. «θωθτό» αντί «σωστό». Μεγαλώνοντας πιστεύετε πως θα διορθωθεί η προφορά του;
Απάντηση: Έχετε υπόψη σας πως στην ηλικία των 3 ετών δεν περιμένουμε από κανένα παιδί να έχει πλήρως καθαρή άρθρωση, γιατί το φωνολογικό του σύστημα είναι ακόμα σε ανάπτυξη. Συγκεκριμένα για το «σ», λόγω του ότι είναι ένα γράμμα που ομολογουμένως, προφέρεται δύσκολα, δε χρειάζεται να ανησυχείτε από τώρα. Τα περισσότερα παιδιά καταφέρνουν να το προφέρουν λίγο πριν την ηλικία των 5 ετών, οπότε καταλαβαίνετε πως φυσιολογικά ο μικρός σας δυσκολεύεται. Για να ξέρετε, αυτό που περιμένουμε από παιδιά της ηλικίας του γιου σας είναι να παράγουν σωστά πιο πρώιμους ήχους όπως οι «κ, γκ, π, μπ, τ, ντ, φ, β».

Απαντά η Ελισάβετ Κυριακοπούλου, M.S. CCC-SLP - Παθολόγος Λόγου και Ομιλίας, υπεύθυνη του Κέντρου Λόγου Ομιλίας και Μάθησης «SPELL».

 

 

Μονολεκτικές απαντήσεις

Η μικρή μου, 4 ετών, απαντά σχεδόν πάντα μονολεκτικά στις κουβέντες που κάνει με οποιονδήποτε, εκτός από εμένα και το μπαμπά της. Γιατί μπορεί να το κάνει αυτό;Μονολεκτικές απαντήσεις

Απάντηση: Ο όρος «εκλεκτική» ή «επιλεκτική» αλαλία είναι η απουσία λόγου που παρουσιάζει το παιδί σε επιλεγμένα περιβάλλοντα και καταστάσεις, ενώ κανονικά δεν παρουσιάζει καμία γλωσσική διαταραχή. Παρατηρείται σε περίπου 7 στα χίλια παιδιά σχολικής και προσχολικής ηλικίας. Συχνά το παιδί την εκδηλώνει μόνο στο σχολείο, όπου είτε δεν μιλά καθόλου, είτε δεν μιλά σε ορισμένα μόνο πρόσωπα, είτε μιλά χαμηλόφωνα και όταν ορισμένα πρόσωπα δεν είναι κοντά για να το ακούσουν. Όταν η κατάσταση αυτή επιμένει για περισσότερο από ένα μήνα και παρεμβαίνει στη διαδικασία εκπαίδευσης, επιβάλλεται εκτίμηση από τον παιδίατρο-αναπτυξιολόγο, του αναπτυξιακού επιπέδου του παιδιού και της ικανότητας της κοινωνικής του αλληλεπίδρασης. Επίσης, είναι απαραίτητο ο ειδικός να εστιάσει και στην ψυχολογία του παιδιού. Έτσι, θα μπορέσει να διευκρινιστεί εάν υπάρχει κάποιο αναπτυξιακό έλλειμμα ή οποιαδήποτε άλλη διαταραχή κοινωνικής αλληλεπίδρασης ή αγχώδης διαταραχή. Σε συνεργασία με ψυχολόγο και λογοπαιδικό, θα δοθούν οδηγίες παρέμβασης σε γονείς και εκπαιδευτικούς.

Απαντά η Κωνσταντίνα Γκόλτσιου, παιδίατρος-αναπτυξιολόγος, (www.gkoltsiou.gr).

 

 

«με λΕνε άΓγεΛΟ»

Ο γιος μου είναι 6 ετών και όταν γράφει χρησιμοποιεί μερικές φορές στην ίδια φράση και μικρά και κεφαλαία γράμματα. Τον διορθώνω αλλά ύστερα από λίγο το ξανακάνει. Θα ήθελα τη γνώμη σας.

«με λΕνε άΓγεΛΟ»

Απάντηση: Πρώτα απ’ όλα αυτό που πρέπει να κάνετε είναι να εξηγήσετε στον γιο σας πότε χρησιμοποιούμε κεφαλαία και πότε μικρά γράμματα όταν γράφουμε. Το σημαντικότερο είναι να του κάνετε ξεκάθαρο πως όταν θέλουμε να ξεκινήσουμε μια καινούρια πρόταση χρησιμοποιούμε κεφαλαίο γράμμα ενώ όλα τα γράμματα των λέξεων από τις οποίες αποτελείται πρέπει να είναι μικρά. Πείτε του πως εφαρμόζουμε πάντα το συγκεκριμένο κανόνα και παρατηρήστε τον κάθε φορά που γράφει για να διαπιστώσετε αν το τηρεί. Όταν μάθει να το χρησιμοποιεί άνετα και χωρίς λάθη, δεν έχετε παρά να τον καθοδηγήσετε να γράφει με κεφαλαίο το πρώτο γράμμα των κύριων ονομάτων (ανθρώπων, ζώων, πόλεων, χωρών, κ.λπ.).

Απαντά η Ελισάβετ Κυριακοπούλου, M.S. CCC-SLP - Παθολόγος Λόγου και Ομιλίας, υπεύθυνη του Κέντρου Λόγου Ομιλίας και Μάθησης «SPELL».

 

 

Είναι νωρίς (και) για γερμανικά;

Ο γιος μου είναι 7 ½ χρονών και επιμένει να ξεκινήσει μαθήματα γερμανικών, όπως ο ξάδερφός του. Μπορεί σε αυτή την ηλικία ένα παιδί να μαθαίνει ταυτόχρονα δυο γλώσσες (τον Σεπτέμβριο που μας πέρασε ξεκίνησε αγγλικά).

Είναι νωρίς (και) για γερμανικά;

Απάντηση: Πρέπει να ξέρετε πως τα παιδιά μας δεν έχουν την άνεση να ακούν τις «δεύτερες» ή αλλιώς «ξένες» γλώσσες όπως ένα δίγλωσσο παιδί που μπορεί να τις μάθει ταυτόχρονα, από τη γέννηση του. Καλό θα ήταν λοιπόν, το μικρό σας αφού γνωρίσει την πρώτη δεύτερη γλώσσα (τα αγγλικά) και αποκτήσει μια σχετική άνεση χρησιμοποιώντας τη, να ξεκινήσει την επόμενη (τα γερμανικά). Έξαλλου, σε μεγαλύτερη ηλικία το παιδί θα έχει πιο ανεπτυγμένη την ικανότητα μάθησης, της κριτικής σκέψης και θα έχει καλύτερη συναίσθηση του περιβάλλοντος και των ερεθισμάτων που δέχεται από αυτό. Επίσης, θα μπορεί να θέτει στόχους και να αποφασίζει με σιγουριά τι το ενδιαφέρει και τι όχι.

Απαντά η Κωνσταντίνα Γκόλτσιου, παιδίατρος-αναπτυξιολόγος, (www.gkoltsiou.gr).

 

 

Φτωχό λεξιλόγιο

Ο γιος μου, 4 ετών, χρησιμοποιεί στο λόγο του μόνο μικρές προτάσεις οι οποίες αρκετά συχνά, δεν είναι σωστά οργανωμένες. Πώς μπορώ να τον βοηθήσω χωρίς να τον αγχώσω;Φτωχό λεξιλόγιο

Απάντηση: Όσο τα παιδιά μεγαλώνουν, τόσο μεγαλύτερου μήκους προτάσεις πρέπει να χρησιμοποιούν. Ως γενικό κανόνα έχουμε ότι ένα παιδί κάνει προτάσεις με τόσες λέξεις, όσα τα χρόνια του. Έτσι, στην ηλικία των 4 ετών περιμένουμε από ένα παιδί να παράγει προτάσεις 4 το πολύ 5 λέξεων. Αυτό στην ουσία σημαίνει ότι μπορεί με ευκολία να σχηματίζει προτάσεις με «υποκείμενο-ρήμα-αντικείμενο» και να χρησιμοποιεί προσδιορισμούς.

Αν λοιπόν το τετράχρονο παιδάκι σας χρησιμοποιεί συστηματικά προτάσεις 2-3 λέξεων, μπορεί να αντιμετωπίζει καθυστέρηση στη γλωσσική του ανάπτυξη -παρόλο που μπορεί είναι πολύ έξυπνο- ή μπορεί απλώς, να μην το ενδιαφέρει να πει πολλά. Σε κάθε περίπτωση, θα σας συμβούλευα να ζητήσετε τη γνώμη ενός λογοπαθολόγου. Από την πλευρά σας εσείς, μπορείτε να το βοηθήσετε μιλώντας του με προτάσεις που είναι γλωσσικά λίγο πιο πάνω από το επίπεδό του δίνοντάς του έτσι, ευκαιρίες να μαθαίνει καινούριες λέξεις.

Απαντά η Ελισάβετ Κυριακοπούλου, M.S. CCC-SLP - Παθολόγος Λόγου και Ομιλίας, υπεύθυνη του Κέντρου Λόγου Ομιλίας και Μάθησης «SPELL»

 

 

Αγαπά την… επανάληψη

Η μικρή μου είναι 4 ½ ετών και αρκετά συχνά –ειδικά όταν βιάζεται– επαναλαμβάνει την ίδια συλλαβή μιας λέξης στη ροή του λόγου της. Πιστεύετε πως αυτό είναι σημάδι κάποιου προβλήματος; Θα ήθελα την συμβουλή σας.

Αγαπά την… επανάληψη

Απάντηση: Μπορεί αυτή η επανάληψη της συλλαβής να είναι «κομμάτι» της γλωσσικής ανάπτυξης του παιδιού σας καθώς τώρα κατακτά το γλωσσικό κώδικα και είναι λογικό να παρατηρούνται τέτοιου είδους ιδιαιτερότητες. Από την άλλη όμως, έχετε υπόψη σας πως σ’ αυτή την ηλικία μπορεί να εμφανιστεί τραυλισμός. Αν λοιπόν έχετε παρατηρήσει πως επαναλαμβάνει συλλαβές στις λέξεις που χρησιμοποιεί, για διάστημα μεγαλύτερο των 6 μηνών, το καλύτερο που έχετε να κάνετε είναι να ζητήσετε τη γνώμη ενός λογοθεραπευτή που ειδικεύεται στον τραυλισμό. Μέσα από την πλήρη αξιολόγηση των γλωσσικών δυνατοτήτων του παιδιού σας και αυτής της τάσης του να επαναλαμβάνει συλλαβές, θα μπορέσετε να λάβετε τις κατάλληλες οδηγίες για το πώς πρέπει να το αντιμετωπίσετε. Στο μεταξύ, το μόνο που πρέπει να κάνετε εσείς και όσοι έρχονται σε επαφή με το παιδί είναι να μη δίνετε καμία απολύτως προσοχή στο θέμα.

Απαντά η Ελισάβετ Κυριακοπούλου, M.S. CCC-SLP - Παθολόγος Λόγου και Ομιλίας, υπεύθυνη του Κέντρου Λόγου Ομιλίας και Μάθησης «SPELL».Περισσότερες πληροφορίες στο www.spell.gr.

 

 

Μισές λεξούλες

Με προβληματίζει το γεγονός ότι η δίχρονη κόρη μου λέει μόνο τις πρώτες συλλαβές των λέξεων που χρησιμοποιεί στον λόγο της. Τι μπορώ να κάνω για να τη βοηθήσω να αρχίσει να μιλάει σωστά; 

Μισές λεξούλες

Αν υπάρχουν ανησυχίες από εσάς ή τον παιδίατρο για την ακοή του παιδιού, καλό είναι να γίνει μια εξέταση από ωτορινολαρυγγολόγο. Ωστόσο, έχετε υπόψη σας πως παίζει σημαντικό ρόλο το πότε ξεκίνησε το μικρό σας να μιλάει. Σε κάθε περίπτωση για να ενθαρρύνετε την ομιλία του, έχετε υπόψη σας στα εξής:

  • Μιλάτε καθαρά στο παιδί φροντίζοντας πάντα να βλέπει τις εκφράσεις του προσώπου σας.
  • Ονοματίζετε οτιδήποτε σας δείχνει.
  • Περιγράφετε ζωηρά αυτά που κάνετε (π.χ. όταν το αλλάζετε, το ταΐζετε, όταν κάνετε δουλειές στο σπίτι, όσα βλέπετε γύρω σας σε μια βόλτα).
  • Επιδιώκετε την επαφή του παιδιού σας με άλλα παιδιά.
  • Διαβάστε μαζί βιβλία δείχνοντας ταυτόχρονα τις εικόνες και τραγουδήστε αγαπημένα σας τραγούδια.

Αν παρόλα αυτά το παιδί σας δεν βελτιώνει την ομιλία του, καλό θα ήταν να γίνει περαιτέρω εκτίμηση και αντιμετώπιση από λογοπαιδικό.

Απαντά η Κωνσταντίνα Γκόλτσιου, παιδίατρος-αναπτυξιολόγος, (www.gkoltsiou.gr).

 

 

Ξαφνικά τραυλίζει!

Από την ημέρα που είπα γεμάτη χαρά στον 3χρονο γιο μου ότι σε λίγους μήνες θα έχει αδερφάκι, έχει αρχίσει να τραυλίζει.Ξαφνικά τραυλίζει!

Απάντηση: Πάνω από 50.000 παιδιά προσχολικής ηλικίας στη χώρα μας αντιμετωπίζουν αυτό το πρόβλημα. Τα περισσότερα παρουσιάζουν έναν «παροδικό» τραυλισμό, σε περιόδους γρήγορης ανάπτυξης του λόγου και τον εκδηλώνουν κυρίως όταν είναι ενθουσιασμένα με κάτι. Όμως, αν τα επεισόδια αυτά συμβαίνουν συχνά, μπορεί να οδηγήσουν σε μόνιμο τραυλισμό, γι αυτό η πρώιμη λογοθεραπευτική παρέμβαση θα ήταν μια καλή ιδέα. Έχετε υπόψη σας πως η θεραπευτική παρέμβαση αφορά όλη την οικογένεια, η οποία παίζει σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη του λόγου και της κοινωνικής επαφής του παιδιού σ' αυτά τα ευαίσθητα χρόνια. Βέβαια, πριν την έναρξη της παρέμβασης, καλό θα ήταν το παιδί να εκτιμηθεί από ειδικό παιδίατρο- αναπτυξιολόγο για να αξιολογηθεί συνολικά η  ανάπτυξή του. Από την πλευρά σας εσείς, μπορείτε να βοηθήσετε το παιδί με τους εξής τρόπους:

  • Μην το πιέζετε να μιλήσει κάνοντας πολλές ερωτήσεις.
  • Κάντε το να καταλάβει ότι αναγνωρίζετε το πρόβλημα του, αλλά εξηγείστε του ότι είναι προσωρινό.
  • Βρείτε χρόνο να ασχοληθείτε παρέα με δραστηριότητες που δεν απαιτούν πολλή ομιλία, όπως τα σπορ. Έτσι θα χαλαρώσει, θα περάσει όμορφα και μπορεί να εμφανίσει αυτόματα ρέοντα λόγο.

Απαντά η Κωνσταντίνα Γκόλτσιου, παιδίατρος-αναπτυξιολόγος, (www.gkoltsiou.gr).

 

 

Αριθμοί που χάνουν τη σειρά τους 

Η κόρη μου θα πάει Β δημοτικού το Σεπτέμβρη και με ανησυχεί το γεγονός ότι μερικές φορές μπερδεύεται όταν γράφει αριθμούς. Γράφει π.χ. 21 αντί για 12. Θα ήθελα τη συμβουλή σας.

 anaptyxi

Απάντηση: Το γεγονός που περιγράφετε, από μόνο του, δεν αποτελεί ένδειξη κάποιας διαταραχής μάθησης. Μπορεί να συμβαίνει λόγω απροσεξίας ή ταχύτητας,αλλά μπορεί να οφείλεται και σε αριθμητική ανικανότητα η οποία ονομάζεται δυσαριθμία. Δυσαριθμία είναι η ειδική μαθησιακή δυσκολία που έχουν ορισμένα παιδιά στα μαθηματικά. Ελέγξτε εάν η κόρη σας, εκτός από το να μπερδεύει αριθμούς, δυσκολεύεται στις αριθμητικές πράξεις, στο μηχανισμό επίλυσης προβλημάτων, στη διάκριση αριθμητικών συμβόλων (+ - ? =), στον υπολογισμό των κρατούμενων ή στην κατανόηση μονάδων και δεκάδων. Σε περίπτωση που αντιληφθείτε κάτι από τα παραπάνω, καλό θα ήταν να λάβετε τη συμβουλή ενός ειδικού παιδαγωγού, του πλέον κατάλληλου για την αξιολόγηση του παιδιού, τη διάγνωση αλλά και την αντιμετώπιση πιθανών δυσκολιών.    

Απαντά η Ελισάβετ Κυριακοπούλου, M.S. CCC-SLP - Παθολόγος Λόγου και Ομιλίας, υπεύθυνη του Κέντρου Λόγου Ομιλίας και Μάθησης «SPELL».

 

 

Θέλει να μάθει μπαλέτο!

Από τη μέρα που η ξαδέρφη της δίχρονης κόρης μου, μας είπε πως πηγαίνει μπαλέτο, η μικρή μου θέλει και εκείνη να ξεκινήσει μπαλέτο. Θα τα καταφέρει ή μήπως είναι ακόμα πολύ νωρίς;

Q&A Ανάπτυξη

Απάντηση: Η αλήθεια είναι ότι σε αυτή την ηλικία τα περισσότερα παιδάκια δεν είναι ακόμα έτοιμα να καταλάβουν σύνθετες οδηγίες, όταν αυτές δε δίνονται μόνο σε αυτά αλλά σε μια ομάδα. Θα σας συμβούλευα λοιπόν να μην γράψετε φέτος στο μπαλέτο αλλά να της στρέψετε την προσοχή σε μια άλλη δραστηριότητα, κατάλληλη για την ηλικία της. Μια καλή ιδέα είναι η κολύμβηση σε μια μικρή πισίνα, εννοείται με την παρακολούθηση προπονητή.

Απαντά η Κωνσταντίνα Γκόλτσιου, παιδίατρος-αναπτυξιολόγος (www.gkoltsiou.gr).

 

   

"Κόβει" συλλαβές!

Με προβληματίζει το γεγονός ότι η δίχρονη κόρη μου λέει μόνο τις πρώτες συλλαβές των λέξεων που χρησιμοποιεί στο λόγο της. Τι μπορώ να κάνω για να τη βοηθήσω να αρχίσει να μιλάει σωστά;

Απάντηση: Αν υπάρχουν ανησυχίες από εσάς ή τον παιδίατρο  για την ακοή του παιδιού, καλό είναι να γίνει μια εξέταση από ωτορινολαρυγγολόγο. Ωστόσο, έχετε υπόψη σας πως παίζει σημαντικό ρόλο το πότε ξεκίνησε το μικρό σας να μιλάει. Σε κάθε περίπτωση για να ενθαρρύνετε την ομιλία του, έχετε υπόψη σας στα εξής:

  • Μιλάτε καθαρά στο παιδί φροντίζοντας πάντα να βλέπει τις εκφράσεις του προσώπου σας.
  • Ονοματίζετε οτιδήποτε σας δείχνει.
  • Περιγράφετε ζωηρά αυτά που κάνετε (π.χ. όταν το αλλάζετε, το ταΐζετε, όταν κάνετε δουλειές στο σπίτι, όσα βλέπετε γύρω σας σε μια βόλτα).
  • Επιδιώκετε την επαφή του παιδιού σας με άλλα παιδιά.
  • Διαβάστε μαζί βιβλία δείχνοντας ταυτόχρονα τις εικόνες και τραγουδήστε αγαπημένα σας τραγούδια.

Αν παρόλα αυτά το παιδί σας δεν βελτιώνει την ομιλία του, καλό θα ήταν να γίνει περαιτέρω εκτίμηση και αντιμετώπιση από λογοπαιδικό.

Απαντά η Κωνσταντίνα Γκόλτσιου, παιδίατρος-αναπτυξιολόγος, (www.gkoltsiou.gr).

 

 

Συνέχεια χτυπάει!

Το αγοράκι μου είναι 4 ετών και είναι ελαφρώς ατσούμπαλο με αποτέλεσμα να πέφτει και να χτυπάει συνέχεια. Θα ήθελα να μου πείτε τι μπορώ να κάνω για να το βοηθήσω να αποκτήσει περισσότερη ισορροπία.

 Q&A Ανάπτυξη

Απάντηση: Στην "υπερδραστήρια" ηλικία των 4 ετών, περιμένουμε από όλα τα παιδιά να είναι περισσότερο επιδέξια και να ορίζουν καλά τις κινήσεις τους. Περιμένουμε για παράδειγμα να έχουν ισορροπία ώστε να μπορούν να κάνουν κουτσό, να κάνουν βόλτα με το ποδήλατό τους το οποίο έχει βοηθητικές ρόδες, να τρέχουν για να κλωτσήσουν μια μικρή μπάλα και να πηδούν πάνω από εμπόδια. Αν ο γιος σας δεν έχει πρόβλημα με κάποιο από τα παραπάνω, θα σας πρότεινα να ελέγξετε μήπως τα μικροατύχηματά του δεν οφείλονται σε αδεξιότητα αλλά σε οφθαλμολογικό πρόβλημα, σε παρορμητικότητα ή στην… χαριτωμένη παιδική αφηρημάδα. Αν πιστεύετε πως το μικρό σας δε βλέπει πολύ καλά, επισκεφθείτε έναν οφθαλμίατρο, ενώ αν είναι παρορμητικό, δείξτε του πώς πρέπει να κινείται ώστε να μπορεί να εντοπίζει έγκαιρα τα εμπόδια. Μια καλή ιδέα θα ήταν να μαζεύετε μαζί τα παιχνίδια από το πάτωμα.

Απαντά η Κωνσταντίνα Γκόλτσιου, παιδίατρος-αναπτυξιολόγος (www.gkoltsiou.gr).

 


 

Υστερεί στα προφορικά...

Ενώ ο γιος μου, 8 ετών, γράφει πολύ καλές εργασίες, στα προφορικά, σύμφωνα με τον δάσκαλο του, δεν τα πάει καλά. Δεν μου φαίνεται φυσιολογική αυτή η "αντίθεση".

Απάντηση: Αρχικά, πρέπει να ξεκαθαρίσουμε πως το να υστερεί ένα παιδί 8 χρόνων στα προφορικά έναντι των γραπτών, δεν θωρείται ανησυχητικό. Ας μην ξεχνάμε ότι σε μια έκθεση ή σε οποιαδήποτε γραπτή εργασία, έχει το χρόνο και την άνεση να σκεφτεί και να αποτυπώσει στο χαρτί όσα σκέφτεται. Στον προφορικό όμως λόγο και ειδικά μέσα σε μία τάξη γεμάτη παιδιά, είναι πιθανό να νιώθει εκτεθειμένο με αποτέλεσμα να αγχώνεται ή και να φοβάται ακόμα να πει αυτά που θέλει. Μπορεί, για παράδειγμα, να φοβάται μήπως τον κοροϊδέψουν οι συμμαθητές του ή ο δάσκαλός του και έτσι να μην αφήνει τον εαυτό του ελεύθερο να εκφράσει τη γνώμη του.
Εσείς πρέπει να έχετε υπόψη σας δυο πράγματα: Πρώτον, πως η προφορική έκφραση καλλιεργείται σταδιακά με την πάροδο του χρόνου με το κάθε παιδί να έχει το δικό του ρυθμό και δεύτερον, πως η γραπτή έκφραση δεν συνδέεται υποχρεωτικά με την προφορική και δεν ακολουθούν πάντα κοινές πορείες ανάπτυξης.
Αυτό που θα σας συμβούλευα είναι να δώσετε χρόνο στο μικρό σας να ωριμάσει και ταυτόχρονα να παρακολουθείτε την εξέλιξή του. Αν διαπιστώσετε πως η δυσκολία στα προφορικά επιμένει για καιρό ή γίνεται πιο έντονη, θα σας πρότεινα να συμβουλευτείτε κάποιον ειδικό.

Απαντά η Ελισάβετ Κυριακοπούλου, M.S. CCC-SLP - παθολόγος λόγου και ομιλίας, υπεύθυνη του Κέντρου Λόγου Ομιλίας και Μάθησης «SPELL». Περισσότερες πληροφορίες στο τηλέφωνο 210 6772974 και στο www.spell.gr.

 

 

Σκέφτεται πριν απαντήσει...

Η κόρη μου, 5 ετών, ακόμα και όταν τη ρωτάμε κάτι πολύ απλό, καθυστερεί πάντα μερικά δευτερόλεπτα να απαντήσει. Γιατί το κάνει αυτό;

Απάντηση: Αν ο χρόνος που χρειάζεται η μικρή σας, σας φαίνεται περισσότερος από ότι χρειαζόμαστε όλοι για να απαντήσουμε σε μια απλή ερώτηση, θα πρέπει πρώτα απ’ όλα να ελέγξετε κάποια πράγματα:

  •  Μήπως η γλώσσα που χρησιμοποιείτε είναι πολύ σύνθετη και πολύπλοκη για την ηλικία της;
  •  Μήπως έχει στραμμένη την προσοχή της  αλλού όταν της μιλάτε και προσπαθεί, αφού ολοκληρώσετε την φράση σας, να καταλάβει τι θέλατε για να σας απαντήσει;
  • Μήπως δεν ακούει καλά;

Αν οι απαντήσεις στα παραπάνω ερωτήματα είναι αρνητικές, θα πρέπει να απευθυνθείτε σε έναν λογοπαθολόγο για να εκτιμήσει την ικανότητά της να προσλαμβάνει και να επεξεργάζεται πληροφορίες ώστε να απαντά με τον κατάλληλο τρόπο. Επίσης, θα πρέπει να εκτιμηθεί το επίπεδο του λεξιλογίου και των υπόλοιπων γλωσσικών δεξιοτήτων της κορούλας σας, για να αποκλειστούν γλωσσικά αίτια της καθυστέρησης.

Απαντά η Ελισάβετ Κυριακοπούλου, M.S. CCC-SLP - παθολόγος λόγου και ομιλίας, υπεύθυνη του Κέντρου Λόγου Ομιλίας και Μάθησης «SPELL». Περισσότερες πληροφορίες στο τηλέφωνο 210 6772974 και στο www.spell.gr.

 

 

"Τραβάει" τις καταλήξεις...

Τελευταία ο τετράχρονος γιος μου "τραβάει" την κατάληξη των λέξεων. Να τον διορθώνω ή υπάρχει άλλος τρόπος για να το χειριστώ ώστε να το σταματήσει;

Απάντηση: Αυτή η συνήθεια δεν μας δείχνει κάποιο παθολογικό πρόβλημα αλλά είναι προτιμότερο να τον βοηθήσετε να τη σταματήσει. Βέβαια, αν προέρχεται από μίμηση του τρόπου ομιλίας κάποιου άλλου παιδιού ή ενός τηλεοπτικού ήρωα, είναι σίγουρο ότι δεν θα διαρκέσει πολύ. Το καλύτερο που μπορείτε να κάνετε είναι να πείτε στο παιδί σας ότι αυτός ο τρόπος ταιριάζει περισσότερο στο τραγούδι και όχι στην καθημερινή μας ομιλία. Αποφύγετε να τον διορθώνετε ευθέως γιατί έτσι είναι σχεδόν σίγουρο πως θα ενισχύσετε την συμπεριφορά που στην ουσία θέλετε να περιορίσετε.

 Απαντά η Ελισάβετ Κυριακοπούλου, M.S. CCC-SLP - παθολόγος λόγου και ομιλίας, υπεύθυνη του Κέντρου Λόγου Ομιλίας και Μάθησης «SPELL». Περισσότερες πληροφορίες στο τηλέφωνο 210 6772974 και στο www.spell.gr.

 


Περπατάει στις μύτες... Είναι φυσιολογικό;

Με ανησυχεί το γεγονός ότι η τρίχρονη κορούλα μου περπατά με τις μύτες των ποδιών της αντί να ακουμπά όλο το πέλμα στο έδαφος. Λέτε να υπάρχει κάποιο πρόβλημα;

Q&A Ανάπτυξη

Απάντηση: Έχετε υπόψη σας πως πολλά παιδάκια περπατούν στις μύτες των ποδιών, κάτι που πρέπει να ξέρετε πως δεν οφείλεται συνήθως σε κάποιο παθολογικό πρόβλημα. Σταδιακά τα περισσότερα από αυτά κόβουν από μόνα τους τη συγκεκριμένη συνήθεια. Η αλήθεια είναι βέβαια, ότι το βάδισμα στα δάχτυλα των ποδιών έχει συσχετιστεί σε ορισμένες περιπτώσεις παιδιών με διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές όπως για παράδειγμα τον αυτισμό. Θα σας πρότεινα λοιπόν, να συζητήσετε το θέμα με τον παιδίατρό σας και αν υπάρχει πραγματικά λόγος ανησυχίας, θα σας συστήσει να συμβουλευτείτε έναν αναπτυξιολόγο.

Απαντά η Κωνσταντίνα Γκόλτσιου, παιδίατρος-αναπτυξιολόγος (www.gkoltsiou.gr).


TAGS
 
 
Στείλε το σχολιό σου
Για να καταχωρήσετε σχόλιο πρέπει να είσατε συνδεδεμένος. Πατήστε εδώ για να συνδεθείτε
 
Μαρία-Αλεξάνδρα Μαγιάκου:
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
Μαρία-Αλεξάνδρα Μαγιάκου:
«Oι θεραπείες ύψους δεν είναι για όλα τα παιδιά...»
Το παιχνίδι είναι μεταδοτικό! Μεταδώστε το!
SHOPPING
Το παιχνίδι είναι μεταδοτικό! Μεταδώστε το!
Η νέα σειρά LATTJO από την ΙΚΕΑ  θα εμπνεύσει μικρούς και μεγάλους να παίζουν περισσότερο μαζί, καθημερινά!